‹ paviānu štelles

Kārtējā ideja

Jul 16, 2004

Ar šo esmu nedaudz iesprūdis, un sāku jau lēnām padoties, bet lai nebūtu tikai pačakarēts laiks, izstāstīšu jums arī.

Ideja: Uzbūvēt programmu, kuru varētu lietot kā balto tāfeli - ātrām skicēm, piezīmēm, vilktām ar peli. Programmai paredzēts būt ar caurspīdīgu fonu, un aizņemt darbvirsmas no ikonām brīvo laukumu - tātad, varētu brīvi rakstīt uz darbvirsmas.

Šim nolūkam diemžēl nevar būvēt GDesklets komponenti. GDesklets komponentes lielākoties nodrošina informācijas attēlošanu un satur visai skopas interaktivitātes iespējas.

Lietoju Gnome, vienīgā Linux vidē noderīgā man zināmā valoda ir Python, tāpēc nolēmu cīnīties ar GTK2, Python un PyGTK. Tālāk neizplūdīšu garās detaļās, tikai uzskaitīšu, ko darīju -

  1. Atradu PyGTK tutoriāli
  2. Uzinstalēju Glade (GTK2 saskarnes zīmēšanai), gnome_*_devel pakotnes
  3. Sekojot tutoriālim, uzbūvēju vienkāršu GTK2 programmiņu (tas tiešām nav pārāk grūti, it īpaši, ja ir pieredze ar citām vizuālajām izstrādes vidēm, manā gadījumā - Delphi un VB)
  4. Izcīnījos ar GTK DrawingArea komponenti
  5. GTK paraugos atradu scribble.py, programmiņu, kas dara gandrīz to, kas man vajadzīgs
  6. Kaut kā jādabū caurspīdīguma iespējas. Atvilku, uzkompilēju, uzstādīju DirectFB
  7. Pārstartējos, izmantojot VESA Framebuffer režīmu (tagad man ir 1024x768 konsole 8-)
  8. Uzkompilēju, izmēģināju DirectFB paraugus
  9. Atvilku XDirectFB
  10. čekoutoju xc komponenti no x.org CVS

Kamēr šo rakstīju, visai ilgais čekouts ir galā, jāiet mēģināt uzkompilēt XDirectFB X serveri. Tomēr, kā jau teicu, sāku jau padoties, jo izskatās, ka problēmas tikai sākas - sākot lietot XDirectFB X serveri, salūzīs milzums citu lietu, piemēram, maz ticams, ka vairs varēšu skatīties filmas eksotiskajos kodējumos. Kā arī, tā kā DirectFB nepiedāvā dzini, kas izmantotu nVidia GeForce grafikas paātrinātāju, jālieto krietni lēnāko VESA režīmu (!(3D spēles)). Un vispār, augšā aprakstīto programmu man negribās tik ļoti, lai tai tērētu vēl vairāk laika.