Blogu ietekmīguma formula
Feb 27, 2007
Toms nāca klajā ar bloga ietekmīguma aprēķināšanas formulu
Viņa formula ir – “bloga ietekmīgums” = “apmeklētāju skaits” / “bloga muļķības koeficients”
Pēc šīs formulas sanāks, ka ietekmīgāks būs tas blogs, kas spēs lielākam lietotāju skaitam iesmērēt pamatīgākas muļķības.
Es piedāvāju uzlabojumu šai formulai – ņemt vērā vidējā apmeklētāja stulbumu. Jo apmeklētājs ir stulbāks, jo mazāka jēga no tā, ka viņu esi ietekmējis. Mans piedāvājums:
“bloga ietekmīgums” = “svērtais apmeklētāju skaits” / “bloga muļķības koeficients”
“svērtais apmeklētāju skaits” veidojas summējot apmeklētāju muļķības koeficientus (tie ir robežās 0 – 1). Piemēram, diviem pamuļķiem apmeklētājiem (0.5 + 0.5) ir tāds pats svars kā vienam gudram (1).
No tunt.lv izvēlējos piecus lasītākos blogus. Tad izvēlējos trīs prātīgus blogus. Tad, interesei, pieliku klāt delfus un apollo, un visbeidzot, digg.lv aptaujas pasludinātos ietekmīgos blogus.
Jura Kažas un Kristapa Kaupes blogiem es nevarēju atrast apmeklētāju skaitu, tāpēc tiem vienkārši izdomāju. Tad katram blogam piešķīru muļķības koeficientus (kolēģi, nepārprotiet – tas rāda nevis to, cik autors ir muļķis, bet gan – cik nenopietns un/vai subjektīvs ir bloga saturs). Tad saliku apmeklētāju muļķības koeficientus. Visbeidzot izrēķināju ietekmīguma koeficientus, normalizēju tos, par atskaites punktu paņemot ietekmīgāko (apollo un delfi to pārsit, bet viņi ir ārpus konkurences). Un lūk, rezultāts, spied virsū:
Jāatgādina, ka šis “tops” nav izsmeļošs: varbūt kāds blogs, kas pēc parametriem varētu tikt augstā vietā, šeit nemaz nav apskatīts. Un tomēr, pāris “slēdzieni”:
- savā pieciniekā es redzu trīs no digg.lv aptaujas uzvarētājiem
- delfi ir tikai 5x ietekmīgāks par laacz.lv
- prātīgi rakstošajiem nav gājis labi, viņiem ar visu savu inteliģento auditoriju grūti konkurēt ar tiem, kuri raksta muļķības un kurus tomēr daudzi lasa
Ja vēlies paspēlēties ar koeficientiem un formulu – šeit ir tabula ar skaitlīšiem un formulām